.

NEXT STATION : LONDON

13 Haziran 2010

Kâbusum "Manchester"

Hayatımın en stres dolu seyahati bu oldu sanırım. Yahu insan gezmeye eğlenmek, öğrenmek için gider di mi? Ne mi yaptım Manchester da? Hiçbirşey desem...

Başıma gelenler...
  • 2 saat otelimi bulamadım. Ucuz etin yahnisi. Yarım saat şehir dışında...
  • Oteli aradığım zaman oraya gitmem için gereken otobüs numarasını resepsiyonistin bana yanlış söylemesi...
  • Old Trafford Park'a (Manchester United Stadium) gideceğime otobüs şöförünün beni The Trafford Centre denen yeni bir alışveriş merkezine götürmesi...
  • Alışveriş merkezi dönüşü şoförle beni Stadium'a geldiğimizde bırakacağı konusunda anlaşmamıza rağmen beni unutup tekrar şehir merkezine getirmesi...
  • Cirque du Soleil biletimi e-ticket almış olmamla beraber, çıktı alma gerekliliğim ve koca Manchester'da print-out yapacak bir yer bulamamak, showdan iki saat önceye kadar acaba gidebilecek miyim stresini yaşamak.Konser alanındaki ticket shopdaki kızın bile bu konuda özür dileyip hiçbir şey yapamayacağını söylemesi...
  • 2.gün gidecek olduğum Liverpool trenini kaçırmak...
  • Tren istasyonun giderken bindiğim otobüsün lastiğinin tutuşmaya başlaması...
  • Liverpool'a yeni bir otobüs bileti aldıktan sonra son 10 yılın en büyük yağmurunun yağması ve trafiğin birbirine girmesi ve benim Liverpool'a yine yine gidememem( Hayırlısı buymuş prensibinin benimsenmesi)...
  • Bare biraz fotoğraf çekeyim dediğim o sırada makinemin bataryasını, yarım saat şehir dışında bulunan otelimde unutmuş olmam...
  • ve bol diş ağrısı...
Müzelerin müzesindeki eski dondurma araçları rastladığım en güzel atraksiyonlardan biriydi Manchester'da...


Bu arada yanlışlıkla gittiğim "The Trafford Centre" da öyle enteresan ve etkileyici bir şey gördüm ki ; ahanda bunu bloga koymalıyım didim tam o sırada. Karşınızda Hayalet Piyano :) demek istedim ama 44 saniyelik videoyu şu anda ne Youtube ne Vimeo ne de Bloggerın video uygulamasından ekleyebildim.

Allah tan Manchester'a gitmek için çooook geçerli bir sebebim vardı. Dünyanın en büyük gösterisi olarak arz edilen o showa gittim. "Cirque du Soleil". Dedikleri gibiydi de. Show the M.E.N.(Manchester Evening News) Arena'daydı. İçeride kesinlike fotoğraf çekimi yasak olduğundan fotoğrafları googledan çalmış bulunmaktayım ama sağ üstteki sahne fotoğrafı bana ait:) En önden bilet bulmuştum tam bir ay önce bu show için. Bulabilmem bir mucizeydi. Sanırım aynı dakikalarda oynanan İngiltere&Amerika maçıydu bu mucizeyi bana yaşatan. Dediklerine göre de salonda ilk kez boş koltuklar görülmüş bu akşam.


Bu arada en önde oturmanın havası var evet ama cezası da var. Tam iki kez gösteriye dahil oldum. Show başlamadan önce 10-15 tane maskeli şebek salona dalış yaptılar. Hepimizle dalga geçiyorlardı, gülüyorlardı salak salak :) Sonra hepsi bizim karşımıza geldi ve ön sırada oturan insanları ellerinden tutup içeriye götürmeye başladılar, bende dahil. Tam yarı yola gelmiştik ki ellerimizi bırakıp koşarak bizim sandalyelere gittiler ve üzerlerindeki tüm çanta, mont vb... eşyaları alıp kaçtılar :)) Diğer dahil olduğum show ise bir pandomim sanatçısıyla oynadığım hayali beyzboldu. Önce arenanın sağ tarafından bir izleyicide yandı ışıklar,sonra solda, en son ortadan biri olacaktı ki bütün "Cirque du soleil" sahnesinin ışıkları bana döndü bir anda.Mecbur kalktık ayağa tabi:) Ben biraz sert atar gibi yaptım o da topu ağzına kaçırdı, olmayan topu tabi. Sonra bana bağırarak sahneden indi. Evet dövmeye geliyordu beni ama iyi niyetimi anlayınca yardım istedi bu sefer. Sırtın vurmamı istiyordu :) Bende vurdum.Sonra anlaştık,el sıkıştık ve salonda kopan alkışlar ve ben :)

Kâbusum Manchester'ı kurtaran şey bu akşam oldu diyebiliriz..Hayatımın en eğlenceli gecesiydi sanırım. Beni en çok üzen ise bu showu yalnız seyrediyor olmamdı . Neyse yine çok konuştum. Bir yerde yakalarsanız bir gün, varınızı yoğunuzu koyun ortaya ve gidin :) Umarım güzel ülkemde de en kısa zamanda sahne alırlar. "Cirque du Soleil Saltimbanco"...


Cirque du Soleil Saltimbanco ticket: 56 pound
London-Manchester train roundtrip: 22 pound
Manchester-Liverpool train roundtrip: 7 pound
Manchester Bus Day Ticket: 4.50 pound
Manchester Monton House Hotel: 35 pound
Museum of Museums: Free

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder